Istoricul Dr. Oetker

1890

1890-11890-21890-3

La început a fost doar dorinţa de a face viaţa gospodinelor mai uşoară. Dorinţă urmată de o idee genială.

În 1893, în Bielefeld - Germania, un tânăr farmacist, Dr. August Oetker, a reuşit să dezvolte praful de copt "Backin", combinând materiile prime într-o proporție exactă și ambalându-l în pachete de 10 g - cantitatea exactă pentru 500 g făină.

El a putut garanta astfel, gospodinelor, reuşita oricărei prăjituri.

1890-4

Totodată, pe spatele pachetelor au fost tipărite diferite reţete de prăjituri (reţete garantate!), ceea ce a reprezentat o noutate absolută şi senzaţională, revoluţionând viaţa gospodinelor.

Piatra de temelie a mărcii Dr.Oetker a fost astfel aşezată.

 

1900

1900-11900-21900-3

Dr. August Oetker a dovedit că poate păstra şi proteja peste veacuri însemnul mărcii pe produsele sale. Capul luminat alb-roşu apare pe toate ambalajele Dr. Oetker şi simbolizează consumatorul, care se regăseşte în produsele de cea mai bună calitate. 1900-4Creşterea cererii pe piaţă duce la industrializarea rapidă şi, implicit, la apariţia de noi produse. Farmacia devine, în scurt timp, întreprindere, făcând astfel primii paşi către internaţionalizare.

 

 

1910

1910-11910-21910-3

1910-4Cu Primul Război Mondial se încheie prima parte a istoriei societăţii. În anul 1918 se stinge din viaţă Dr. August Oetker care lasă în urma sa o întreprindere puternică, ce se numără, în ciuda urmărilor războiului, printre cele mai importante întreprinderi de acest fel din Europa.

1920

1920-11920-21920-3

1920-4În anul 1920 dr. Richard Kaselowsky preia conducerea societăţii. În această perioadă activează în societate peste 600 de angajaţi. Dr. Kaselowsky duce mai departe succesul predecesorilor săi, dezvoltând producţia şi distribuţia şi în afara ţării. Astfel, sunt înfiinţate filiale în Franţa, Polonia, Belgia, Danemarca şi Italia.

1930

1930-11930-21930-3

1930-4Publicitatea intensivă, asigurată prin intemediul diverselor medii publicitare aduce produsele Dr. Oetker mai aproape de consumator.

1940

1940-11940-21940-3

1940-4Dr. Oetker este un furnizor de idei pentru copt şi gătit. Cu reţetele "la fix" gospodinele au primit recomandări despre cum să folosescă cantitatea exactă de ingrediente în delicioasele prăjituri. Rudolf-August Oetker, nepotul fondatorilor societăţii, preia conducerea în 1944, după decesul doctorului Kaselowsky şi începe la scurt timp după război, reconstruirea societăţii.

1950

1950-11950-21950-3

1950-4Se extinde sortimentul de produse alimentare, iar "Doamna Renate" face cunoscute dorinţele consumatorilor prin intermediul televizorului.

 

 

1960

1960-11960-21960-3

1960-4În anii '60, Marie-Luise Haase, conducătoarea laboratorului de testări, face renumit Laboratorul de testări Dr. Oetker prin numeroase spoturi TV.

 

 

1970

1970-11970-21970-3

1970-4O dată cu intensificarea consumului de produse congelate, Dr. Oetker introduce pe piaţă în 1970 prima Pizza congelată. Cu această inovaţie, întreprinderea răspunde cererii consumatorilor.
România: în 1978 este înfiinţată în Domneşti / Argeş, sub conducerea domnului Popescu, societatea locală IJIPIPS (imaginea 3).

1980

 

1980-11980-21980-3

1980-4Din 1981 dr. h.c. August Oetker, strănepotul fondatorului societăţii, preia conducerea societăţii. Sub conducerea sa au fost constituite mai multe întreprinderi independente care acum formează Dr. August Oetker Nahrungmittel KG şi accentuează orientarea internaţională a politicii societăţii.

1990

1990-11990-21990-3

Oferta de produse creşte datorită competenţelor societăţii. Este mărită cu succes sortimentaţia de produse alimentare, de ex. Müsli.
România: În 1993 este infiinţată societatea privată Regal Corporation cu sediul în Domneşti / Argeş. 1990-4În 1994 Regal Corporation cumpără acţiunile vechii societăţi de stat. În 1998 compania Dr. Oetker cumpără societatea Regal Corporation, iar un an mai târziu este realizat primul produs sub marca Dr. Oetker: Zahăr vanilinat 8g.

2000

2000-12000-22000-3

Activitatea societăţii se extinde şi în afara spaţiului european, iar categoriile societăţilor din grup sunt permanent diversificate. În toate ţările în care Dr. Oetker este prezent, urmează o extindere a principalelor categorii de produse: Aditivi, Deserturi şi Pizza.
2000-4România: în mai 2002 este inaugurată noua fabrică din Curtea de Argeş (imaginea 3). Respectând standardele internaţionale, Dr.Oetker România a primit în data de 14 februarie 2003 certificatul HACCP-Hazard Analysis Critical Control Point. Prin implementarea cu succes a acestui sistem, Dr.Oetker România se înscrie printre primele firme româneşti care garantează pe lângă calitate şi securitatea produselor fabricate.

Consimțământul pentru urmărire

Ne-am bucura dacă ați fi de acord ca noi și partenerii noștri să folosim cookie-uri și tehnologii similare pentru a înțelege modul în care utilizați site-ul nostru web. Acest lucru ne permite să înțelegem mai bine comportamentul Dvs. ca utilizator și să adaptăm site-ul nostru în consecință. Mai mult, noi și partenerii noștri am dori să folosim aceste date pentru oferte personalizate pe platformele partenerilor noștri. Dacă sunteți de acord, vă rugăm să faceți clic pe „De acord”. Vă rugăm să consultați politica noastră de confidențialitate pentru informații detaliate. Vă puteți răzgândi în orice moment.

Caracteristici necesare

Avem nevoie de aceste cookie-uri și tehnologii similare pentru a permite funcțiile de bază ale site-ului nostru web. Aceasta include, de exemplu, salvarea acestor setări. Aceste sunt strict necesare și nu pot fi închise.

Active permanent

Analize analitice și pesonalizare

În plus, am dori să aflăm mai multe despre modul în care utilizați site-ul nostru web pentru a-l optimiza pentru dvs. și pentru alți utilizatori. În acest scop, folosim cookie-uri și tehnologii similare care cartografiază comportamentul utilizatorilor și astfel ne ajută să îmbunătățim oferta noastră pentru dvs.

da

Nu

(Re-) Marketing / partajare date cu terți

Pentru a ne asigura că ne putem adapta campaniile de marketing în funcție de nevoile dvs., colectăm modul în care ajungeți pe site-ul nostru web și modul în care interacționați cu reclamele noastre. Acest lucru ne ajută să îmbunătățim nu numai reclamele noastre, ci și conținutul nostru. Partenerii noștri de marketing folosesc, de asemenea, aceste informații în scopuri proprii, de ex. pentru a vă personaliza contul sau profilul pe platforma lor.

da

Nu